Digitalisering is aan de orde van de dag. Als innovatief en eigentijds accountants- en advieskantoor wil Dinkelberg & Kuipers gebruikmaken van de voordelen die dit biedt. Daarom voeren wij digitale verwerking en archivering van de financiële (inkoop)administratie in bij onze relaties. 

Voor een aantal ondernemers is dit een grote omschakeling. Dat zijn de ondernemers die eens per kwartaal op het laatste moment hun papieren bij elkaar zoeken en deze – bij wijze van spreken – in een schoenendoos bij ons aanbieden. Toch zijn ook zij snel overtuigd van de voordelen en het gemak dat een digitale administratie biedt.

Fluitje van een cent
Allereerst is daar het profijt van alle documenten op één centrale plaats en geen papieren rompslomp meer. Door binnenkomende inkoopfacturen direct in te scannen of, nog eenvoudiger, per e-mail te laten toesturen, wordt de schoenendoos al direct overbodig. Door deze manier van werken is de administratie altijd up-to-date  en wordt zoeken naar facturen een fluitje van een cent. Daar komt bij dat ondernemers alleen een internetverbinding nodig hebben om in te loggen en dus altijd en overal toegang hebben tot hun administratie. Hoe handig is dat? Niet meer zoeken in een stapel (ongeopende) post of tegen het probleem aanlopen dat de facturen altijd op een andere plaats zijn dan waar je ze nodig hebt.

Easy4U Finance
Easy4U Finance legt koppelingen met diverse boekhoudprogramma’s waardoor alle administratieve activiteiten op elkaar aansluiten. Dat verhoogt de efficiency en bespaart u op termijn tijd en dus geld. Bovendien heeft u alleen een internetverbinding nodig om in te loggen om altijd en overal toegang te hebben tot uw administratie.

De drie programma’s waarmee Dinkelberg & Kuipers werkt volgen in chronologische volgorde het proces van (digitaal) aanleveren van facturen, het inboeken hiervan en rapportage van uw financiële situatie.

Naast het profijt van alle documenten digitaal op één centrale plaats en geen papieren rompslomp meer, biedt het totaalpakket ook een archieffunctie voor het opslaan en bewaren van permanente stukken. Denk aan kopieën van legitimatiebewijzen, uittreksels van de Kamer van Koophandel, personeelsdossiers, etc. En ook hiervoor geldt; altijd en overal toegang tot deze (opgeslagen) documenten.

App
Om bijvoorbeeld tank- en dinerbonnetjes direct aan uw administratie toe te voegen is er een app ontwikkeld voor op uw telefoon of tablet. Deze app vervangt in feite de scanner en maakt het mogelijk om door een foto te maken van de bonnetjes, deze direct in het online programma te uploaden.

Een onderschat maar wel noemenswaardig voordeel van uw administratie digitaal hebben is dat de efficiency die deze manier van werken met zich meebrengt u als ondernemer op termijn een tijdsbesparing, en dus geld, oplevert. Tot slot zult u merken dat de betrokkenheid bij uw administratie op deze manier groeit, dat is tenminste wel de ervaring van onze klanten tot nu toe!

Share This