Professioneel

Interesse in uw onderneming

Innovatief

Home » Nieuws

Aanmelden voor de digitale nieuwsbrief

Financieel nieuws

20-03-2020
Banken verlenen uitstel van betaling

Vanwege de impact van het coronavirus verlenen de grote Nederlandse banken aan zakelijke klanten met een lopend krediet met een uitstaand bedrag tot € 2,5 miljoen uitstel van betaling. Bedrijven krijgen automatisch zes maanden uitstel van betaling voor de rente, aflossing en kosten van hun lopende zakelijke krediet. Dat betekent dat in de maanden april tot en met september geen betalingen voor aflossing en dergelijke zullen worden geïncasseerd. Bedrijven die de rente, aflossing en kosten per kwartaal achteraf betalen krijgen automatisch uitstel daarvoor over het eerste kwartaal van 2020.

De uitgestelde rente, aflossingen en kosten van een rekening-courantkrediet worden in december 2021 door de bank geïncasseerd. Over de uitgestelde bedragen berekent de bank vanaf oktober 2020 rente. De uitgestelde rente, aflossingen en kosten van een zakelijke lening moeten uiterlijk aan het einde van de looptijd in een keer worden terugbetaald. Vanaf oktober wordt over de uitgestelde bedragen rente berekend.

Dat betekent dat bedrijven aan het einde van de regeling voldoende geld op hun bankrekening moeten hebben staan om de uitgestelde bedragen in één keer te kunnen betalen. Als dat niet lukt kan de bank op dat moment extra rente of kosten in rekening brengen. 

Het uitstel is bedoeld om negatieve effecten op de liquiditeit van bedrijven door de coronacrisis tegen te gaan. Bedrijven die geen uitstel van betaling nodig hebben, kunnen afzien van deze regeling. Zij moeten dat zelf melden bij hun bank.

De regeling geldt niet voor zzp’ers. De banken zoeken in overleg met de overheid naar maatregelen voor deze groep.

Voor grootzakelijke klanten en voor bedrijven met een krediet van meer dan € 2,5 miljoen worden oplossingen op maat gezocht.

Bron: Overig | publicatie | 20-03-2020

Terug

test

Kantoornieuws

Optimale telefonische bereikbaarheid

Om onze relaties (telefonisch) gerichter te woord te staan, maken wij vanaf vrijdag 1 maart jl. gebruik van een keuzemenu in onze telefooncentrale. Zo kunt u er in dit menu rechtstreeks voor kiezen om een medewerker van de afdeling loonadministratie te…

Lees meer

Machtiging vooraf ingevulde aangifte inkomstenbelasting

Wanneer Dinkelberg & Kuipers voor u de aangifte inkomstenbelasting 2018 verzorgt, dan vragen wij bij de Belastingdienst een machtiging aan om de vooraf ingevulde gegevens van uw aangifte inkomstenbelasting te mogen raadplegen. Uiteraard worden deze…

Lees meer

Dinkelberg & Kuipers opent kantoorlocatie in Veghel

Dinkelberg & Kuipers Accountants en Adviseurs opent per 1 februari 2019 een kantoorlocatie in Veghel. Met deze vestiging wil het vooruitstrevende kantoor een vraag uit de markt vervullen en de huidige relaties in Meierijstad bedienen.De nieuwe locatie biedt ruimte…

Lees meer

Dinkelberg & Kuipers officieel erkend RB-kantoor!

Met gepaste trots berichten wij dat Dinkelberg & Kuipers zich vanaf heden een officieel erkend RB-kantoor mag noemen. Het Register Belastingadviseurs (RB) heeft de hiervoor ingediende aanvraag goedgekeurd. Het RB is met ruim 7.500 leden dé beroepsvereniging…

Lees meer
Share This